Sunday, January 30, 2011

Ladies Coach dalam KTM Komuter..


Dis juz becoming Saturday,aku jalan2 kat Sunway dgn Ain dan kakak Ain.. Jumaat malam tu aku mmg tidoq umah Ain kat Subang tuh.. Kunun nya nak buat assignment.. Hheheheh.. WE DID! Ada lah pulak soalan2 yg aku x siap kan.. Sbb x tahu nak buat,... Anyway,aku xbyk membantu pon.. Adoiiii! Segan aku kat Ain... Aku mmg LEMBAP... Sorryyyyy.....

Kakak Ain dan mak Ain dan Ain dan adek Ain hantar aku ke KTM Setia Jaya.. Ouh.. My first time ke situ okeh! Tp aku berjaya tanpa sebarang kes2 gila jiwa bangang yg jadik.. Hahahah.. Aina dah pesan kat aku jgn silap naik bus.. Thank God Aina.. Aku x naik bus kali ni.. Aku naik Train ja.. Hahahha...

Aku nak sentuh sikiiiiiiiiiiiit ja pasai Public Tpt yg aku naik ni.. Yg aku mmg slalu naik tuh laa.. KERETAPI TANAH MELAYU BERHAD.. Wah aku mmg bangga dgn KTMB.. Tanpa KTMB,aku xkan dpat smpai ke rumah mak cik2 aku ni haa kn? Aku tahu KTMB byk buat mcm2 utok increased the convenience among public,among citizen dan semestinya among tourist and foreigners..

Pluuusss... Aku sgt berbesar hati dgn KTMB sbb sedia kan coach wanita kat kami kauw HAWA yg lemah ini.. Xmacam kaum ADAM yg betol gagah kuat perkasa kn? Kn? :p

Aku sambot baik bila di war2 kan coach WANITA ni nak di sedia kan.. Time ni sem lepas kot start? Aku agak2 ja lah.. Dah lupa.. :p

Aku agak 1 ja.. Pasti ada LELAKI yg buat2 buta dan masok dalam Ladies Coach ni kn? Dan ternyata ada.. Sepanjang aku travel ke rumah mak cik2 aku selama setahun sejak ada nya Ladies Coach ni.mmg berlambak2 dan menimbun LELAKI yg buat2 Buta...!

Padahal yg punya masalah penglihatan tuh pon xdak sekali pon aku napak depa ni ada dlam Ladies Coach.. Aku xtaw sapa yg masalah la ni.. Patot depa ni kena guide lah.. Aku sudi ja kalo depa nak kan guider.. Aku guide depa yg Celik buat2 Buta ni ke landasan teros! Kejam kan? Tp org ambik hak org lain sebenaq nya lagi KEJAM..!

Ok.. Aku jumpa lah byk manusia bernama Lelaki celik tp buta dlam KTM LADIES COACH.. Aku tau depa tau depa dah masok tempat yg salah.. Ok! Kalo depa yg xpaham tulisan English,ada ja aih tulisan melayu.. Ada cina,tamil lagi..! Kalo bangla2 xpaham,ada siap sign pink yg mmg familiar dgn pompuan lagik! DAN.. Ada jugak sign gmabaq pompuan... Mcam2 inisiatif yg KTM buat ni haa..

Tp..

Tp..

Tp..

Kalo public themselves buat derk or a main kanpernan,everything wud be such a waste lah kn?Niloah mentaliti rakyat MALAYSIA.. Sampai bila ntah nk jadik cmani?? Aku mmg bengang.. Tambah2 kalo ni melibat kan hak kaum HAWA.. GGGRRRRRRRRRR.

TP..

Aku ditakdir jumpa seoramg lelaki yg sanggup tukar coach bila dia sedaq yg dia di coach yg salah.. Dia foreigner.. Dgn GF or maybe Wife dia.. Aku xtaw lah negara mana,tp dia sgt10 beradab dari org LELAKI MELAYU! Awat nya?? bengang? Terasa? Biaq p lah kat ampa.. Sapa suruh buat benda yg annoyed! huh!

Dia dah masok Ladies Coach tuh dgn Gf dia.. Then,dia tanya sekumpulan pompuan ni samada ni utok pompuan jea kah? Aku jauh sikit.. Nak ja aku jerit kuat2.. Hahahha... Aku nak ckp kuat2 YES2!!!

Tp 1 genk pompuan ni dah jawab kan.. So dia dah macam malu2.. Then,aku rasa maybe dia takot kena saman kot?? Hahhaha... Mungkin di negara dia,CABUL hak WANITA akan kena denda kot? Tp tu lah penguatkuasaan kat MALAYSIA kurennnnnnnnngggg sgt3..

So,next station dia tukaq ke coach lain.. baguss... AWAK SGT BAGUS... :)

Tu ja nak cakap.. Malas nk kutuk2 banyak.. Nanti aku kutuk lah lagi..


NI CONTOH LELAKI CELIK TP BUTA!!

0 comments: