Thursday, January 13, 2011

Kerusi itu jatoh kan aku hingga terluka begini seksa..


Disaat aku rasa aku dah pon kalah,rupanya aku diberi peluang utok bukak mata dan minda seluas nya yg aku bkn lah kalah.. Tp aku masih punya tempat.. Walaupon kerusi itu x macam kerusi yg aku ada dulu,tp ia masih selesa dan mampu beri aku sokongan yg kuat tanpa gagal.. Gagal di sini menjatoh kan aku dari kerusi.. Aku duduk di kerusi tu dan x jatoh pon..

Mungkin masih terlalu awal utok aku katakan kaseh pada kerusi yg menyokong aku pada ketika ini ataupon jauh sekali utok aku mengagung2 kan nya.. Ckop sekadar senyum ikhlas atas pertolongan yg diberi.. Tp aku bukan nak lupa kan sokongan kerusi baru ni.. Aku masih tahu mcm mana nak ucap terima kaseh bila perlu aku berbuat sedemikian..

Aku jugak x ptot rasa sgt selesa dgn kerusi baru yg aku ada sekarang ni.. Aku bimbang kerusi yg aku ada sekarang akan menjatoh kan dan sekaligus menyakiti aku lagi seperti kerusi2 yg sebelom ni.. Aku cuma kena berjaga2 dan jaga kerusi tu elok2.. Aku kena polish dia..sapu habuk tiap2 hari..

Aku pon kena ingat! Kerusi tu ada kaki 4.. Makanya aku x boleh lah duduk dgn 2 kaki yg menolak sifat zahir kerusi itu.. Mungkin pada kerusi lama aku selalu duduk 2 kaki kot... Makanya, kerusi lama merajuk lalu menjatoh kan aku tanpa ragu2.. MUNGKIN.. Atau apa saja lah alasan kerusi lama itu..

Aku sayang kerusi lama.. Kerusi baru jugak...tp xmacam kerusi lama...

p/s: cuba berpuitis bila datang nya ilham yg entah terbang dari mana.. cewah!